PODCAST

9 Eylül 2014 Salı

Öküz'lemeler - Ece Ayhan


Ece Ayhan sıradışı şairlerimizden. Yazdıkları genele hitap edenlerden değil. Kendi adıma bana da hitap etmediğini söyleyebilirim ama düz yazılarını beğenirim. Zehir gibi çalışan bir kafa. Öküz Kültür Sanat Servisi’nin Ece Ayhan ile yaptığı bir röportaj aslında Öküz’lemelerSel YayıncılıkGeceyarısı Kitapları’ndan.


Kitapta sorular yok, yalnızca Ece Ayhan’ın anlattıklarından parçalar var. Serinin diğer kitapları gibi tek gecede biter cinsten. Fena kitap da değil.

“Kadın Hakları konusunda erkekler hep başkalarının karıları için konuşurlar.”


“Ben şair değilim. Olsa olsa, bir parça, iş işten geçti ama ‘etikçi’ olmak isterdim. Ahlak diye çevirmek yanlış. Hiç alakası yok. Etik, Türkiye’de özellikle yarı belden aşağı olarak anlaşılıyor. Şimdiye kadar başımın derde girmeyişi şundan ileri geldi: Ben parçalı söylerim. Şöyle bir hikaye duydum. Kenan Evren’e postadan büyük bir yağlıboya resim geliyor. Bir orospu! Allah Allah kim göndermiş olabilir? Diyor. Bir hafta sonra aynı biçimde kocaman bir tablo geliyor. Bir çocuk resmi. Bir hafta, on gün sonra aynı adamın yaptığı bir tablo daha. Bir yangın resmi. Yanındaki adamlara soruyor: Bunun anlamı nedir? Söyleyemeyiz efendim falan, diyorlar. Yahu söyleyin, diye sıkıştırınca,... çocuğu, yaktın bizi, diyorlar.”