PODCAST

9 Haziran 2014 Pazartesi

Türk Giyim, Kuşam ve Süslenme Sözlüğü - Reşad Ekrem Koçu



Reşad Ekrem Koçu’yu İstanbul Ansiklopedisi başlığı altında ballandıra ballandıra anlattım. Olsun bir daha anlatayım. Ekrem Koçu Türk tarih yazının en renkli, en cümbüşlü, en çalışkan, en tuhaf adamlarından biridir. Ağzından bal damlar. Şakır şakır, öyle güzel yazar ki okumaya doyamazsınız. Merakı da dillere destandır, öyle ki her köşe bucağa sızmıştır (gücünün yettiği kadar). Bu kitap o tuhaf meraklardan birinin eseridir: Türk Giyim Kuşam ve Süslenme Sözlüğü. Türkçe’de eşi benzeri olmayan bir çalışma. Dünyada buna benzer birkaç ansikloepdi yazılmış. ben bir tanesine rastgeldim, Reşad Ekrem Koçu’nun yanında tatsız, tuzsuz, kupkuru kalıyor. Dedim ya Reşad Ekrem Koçu’nun ağzından bal damlıyor.


Merak ettiğim şey şu: Televizyonlara çıkan, podyumlarda giysiler tasarlayan, yeri gelince caka satan kaç modacımız okumuştur bu kitabı? Okumalarından geçtim, ismini duyan kaç kişidir acaba? Ya tekstil mühendislerimiz, tasarımcılarımız, Mimar Sinan rıhtımda güneşlenen kızlarımız/oğlanlarımız, kaçı duydular isimlerini? Şu cevhere dalmayan ‘sanatçı’ların vay haline.


Sahaflarda (ikinci el kitapçılarda değil) kitabı bulmak mümkün. İnternette de küçük bir araştırmayla bulursunuz. 100TL’nin üzerinde bir parayı hazırlayın.